Auroville - Reisverslag uit Auroville, India van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu Auroville - Reisverslag uit Auroville, India van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu

Auroville

Blijf op de hoogte en volg Berber

13 Maart 2019 | India, Auroville

De reis zit er bijna op. Bij de grote bus bij het resort hebben we met z'n drieën afscheid genomen. En nu kijken hoe we bij onze plek in Auroville kunnen komen. De riksja vonden we te duur dus besloten we de bus te nemen. Na vijf minuten konden we er alweer uit want de bus reed auroville niet door. Toen na wat geaarzel toch maar in een riksja gestapt dat we wat te prijzig vonden.
Maar hij wist wel de weg. Ik mocht er eerder uit en de andere twee Monique en Christel reden verder naar een andere guesthouse. Ik zat op loopafstand bij de Matrimandir vandaan. Heerlijk dichtbij. Het was een gezellig en mooi guesthouse en zo ook de kamer. Wat heerlijk een kamer voor mij helemaal alleen. Ik was best moe dus na instaleren dacht ik even op bed te liggen. Het werd later en later en had eigenlijk ook niet zo'n trek en toen was het ineens tien uur avonds. Toen maar officieel in bed geen liggen en heerlijk verder geslapen tot half 7. Om 8:45 moesten ik en Monique bij het visitors center melden voor toegang tot de matrimandir. Eerst een film bekijken. Ondanks dat het me weer opnieuw raakte, (We keken de film vrijdag ook net de groep.)leek me het ook wel een promo filmpje. Hierna met deze groep de bus in en toen reden we naar de matrimandir. Hier was ik ook 8 jaar geleden in geweest. Leek me fijn om terug te zijn. Zón mooie ruimte voor mediteren. Helaas was de tijd die we kregen maar 15 min. omdat dit soort intro is voor nieuw geïnteresseerden. Het was onrustig velen hadden een kriebelhoest en dan moest je op en neer naar de gang om te hoesten. Degene die naast me zat. Was ook wat onrustig dus echt genieten en concentreren lukte me niet. De rest van de middag met Monique opgetrokken. En brommer gedoe. Ze hadden al twee brommers gehuurd maar lekker werken deden ze niet. Dus met de verhuurder proberen contact op te nemen. Dat liep ook al niet zo vlekkeloos. Dus dacht ik nou dan ga ik maar op een andere manier vervoer regelen. Uiteindelijk werd dat ook niets en toch de volgende dag via hun mannetje een vespa geregeld die reed als een zonnetje. Bij het visitors center een heerlijke koffie met croissant genomen... mmmm goede invloed die Fransen... haha
Avonds alleen gegeten bij mijn guesthouse. Was toch ook wel beetje saai na alles met een groep/ groepje te hebben gedaan. Maar het had ook een ontspannende kant. Nu kon ik lezen en tegelijkertijd wachten op mijn eten. Na het bezoek van de matrimandir hebben we voor maandag meteen een gratis nieuwe afspraak gemaakt en zo konden we ook een afspraak boeken voor de kleinere meditatie ruimtes de petals genaamd. Elke van de 12 petals had een andere kleur.

  • 13 Maart 2019 - 07:28

    Wim De Boer:

    Hoi Berber

    Hartelijk dank voor de prachtige reisverslagen.

    Groeten.

    Wim.

  • 13 Maart 2019 - 07:52

    Paul :

    Prachtige erzlaven. Ik heb er van genoten. Zie er naar uit wat je straks nog meer te vertellen hebt. Goeie reis terug
    Liefs
    Paul

  • 13 Maart 2019 - 10:06

    Merijn Dohmen:

    Dat was m, een maand India. Kijk ernaar uit je straks weer te zien. Kus

  • 13 Maart 2019 - 10:34

    Bartje:

    Tot gauw, Berber!
    Ben benieuwd hoe het voor je zal zijn...weer terug in Nederland en thuis....

  • 13 Maart 2019 - 19:15

    Petra:

    Leuk om alles zo te lezen Berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berber

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 19657

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

Een maand op reis door India

02 November 2011 - 01 Maart 2012

India!!

Landen bezocht: