Munnar - Reisverslag uit Munnar, India van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu Munnar - Reisverslag uit Munnar, India van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu

Munnar

Blijf op de hoogte en volg Berber

03 Maart 2019 | India, Munnar

Met de bus de bergen in... haarspeldbochten en door natuurreservaat heen verreden. Helaas nog geen wilde dieren gezien wel apen, geiten en vogels. Een jungle tocht staat op het schema net als de dolmens= soort hunebedden. De Indiërs noemen het menhirs. Net als in de astrix en obelix. Het is hier een iets koelere klimaat lijkt het. We kwamen rond 5 uur aan en zijn daarna in het dorpje wat gaan eten. Niet veel keuze. Ze hadden maar een soort maaltijd. Vind het vaak te pittig allemaal. De keuzes voor andere gerechten zijn er veelal niet en dan heb ik het wel weer even gehad met dit soort eten en verlang ik terug naar Nederland. Mijn keelpijn werd overigens steeds erger. Avonds besloten we met zijn vijven naar een bollywood film te gaan in de bioscoop naast ons hotel. We hoopten op ouderwetse romantiek, maar helaas was het ook een film met een moderne inhaalslag. Moord en doodslag naast een vleugje romantiek. Vroeger mochten ze elkaar in Indiase films niet eens zoenen. Dit is ook veranderd blijkt... na een uur hadden we het eigenlijk wel gezien. We mistende rromantiek en het dansen wat vaak zo voorkwam in ouderwetse bollywood films..
Daar naast werd er geen woord engels gesproken en dacht steeds ik moet met die heftige keelpijn in bed liggen. Voelde me ziekjes worden...
Na een slechte nacht en lichte verhoging ben ik een hele dag op bed gebleven om uit te zieken. Dus moest de jungle tocht en bezoek hunebedden maar voorbij laten gaan. Morgen vertrekken we weer dus hopelijk gaat het snel beter.

• 03 Maart 2019 - 08:35

God:

• 09 Maart 2019 - 13:36

Sytho:

Even alles gelezen Ber, wat een toffe momenten weer en al die tradities die je meemaakt zijn echt bijzonder!
    Dat lekkere eten en pittige kruiden zal wel zijn prijs hebben, hoop dat het inmiddels weer bent opgeknapt!
    Liefs Syt

• 10 Maart 2019 - 14:23

Merijn Dohmen:

Apen spotten door het raam van de bus. Maak je niet zomaar mee. Het lijkt me al met al een hele ervaring. Klote dat je zo last hebt gehad van je keel. Die reageert vast op het hete eten.

kus