Schiphol> Ashram Amma Indiaas klooster - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu Schiphol> Ashram Amma Indiaas klooster - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu

Schiphol> Ashram Amma Indiaas klooster

Door: Berber

Blijf op de hoogte en volg Berber

19 Februari 2019 | Nederland, Utrecht

Hallo allemaal,
Eindelijk even de tijd en de Wi-Fi om een bericht te schrijven.
Het begon op Schiphol.... ik had even wat stress omdat de vliegtickets niet klopten. Na een uur van kastje naar de muur worden gesleept had ik eindelijk een boardingkaart voor Londen te pakken een KLM engel heeft me erbij geholpen. Ze liep opnieuw met me mee naar de servicedesk van Britisch airways om de dingen mee te helpen met regelen. Dat was heel fijn alleen het stress gevoel bleef want ik kon nog geen boardingkaarten krijgen voor mij twee vluchten daarna. In Londen heathrow moest ik de rest regelen. De vlucht naar Londen was zo voorbij. In Londen moest ik met een transfer busje naar een andere terminal en toen weer naar een andere vertrekhal. Daar op zoek naar Oman air, de maatschappij waarmee ik de vlucht naar muscat en trivandrum verder moest regelen. Heel gedoe allemaal. Gelukkig was ik op tijd om te boarden maar niet om nodig even relaxed avond te eten. Mijn hoop was op een maaltje in vliegtuig. In vliegtuig had ik inmiddels zon trek dat ik al mijn mueslirepen op at en avondeten werd pas rond 2200'uitgedeeld. Pff was als een paard zo hongerig. Daarna proberen te slapen. Dacht mooi uitgekiende vlucht te hebben van tig uur slaap maar was even het tijdverschil vergeten. Ik kwam dan wel aan om 7:15 maar dat was lokale tijd. En Hollandse tijd ergens midden in de nacht. Dus vlucht ging sneller dan ik kon slapen. Sowieso ging het lastig met huilende kinderen in mijn nek. In Muscat plaats in Oman had ik mijn laatste overstap in de ochtend. Ook daar ging de tijd snel. Naast avond eten kregen we ook ontbijt in het vliegtuig dus had geen ontbijt meer nodig. Wel snakte ik naar water. Moest in Londen mijn water weggooien en ook mijn toilet met vloeibaar was hen te vol dus moest er wat uit gooien :(
Kon alleen niet betalen in Muscat Airport. Bij de kassa geen Saoedische centen bij me en kon wel met euro betalen maar kreeg van terug in hun eenheid. En alleen papier geld. Vond dat zonde dus kreeg in vliegtuig wel weer genoeg te drinken. Het vliegveld Muscat is super modern heel mooi groot en luxe... Bij de gate werd er gevraagd of ik een papier wilde invullen over het vliegveld over oa gastvrijheid etc. Was toch nog een uur voor boarden dus had wel even tijd. Daarna was het snel tijd voor de laatste vlucht. Rond 14:00 kwam ik aan op trivandrum. Na even opfrissen en geld pinnen zag ik bij de uitgang geen taxichauffeur met mijn naam. Dacht laat ik mijn internet aan zetten om te zien om er bericht is van de ashram daarover. Stom stom koste me direct 60,- voor vijf minuten en toen gebeld twee X naar nummer uit de mail als de taxichauffeur er niet zou zijn. Een stem zei neem maar andere taxi. Verder stelde hij zich niet voor of verder zei hij niks. Ik had gelukkig gelezen over pre paid taxi's. Die betaal je van tevoren zodat de prijs vast staat. Na iets korter dan drie uur was ik 40,- armer, wat slaap rijker en in de ashram van amma.

  • 23 Februari 2019 - 05:46

    Sumaya Femke:

    Jeetje...wat een reis! Zoveel overstappen en vliegticket wat niet klopt. Ik kan me je stress goed voorstellen. Part of the journey...as they say. Niet leuk maar je word er wel een sterker mens van :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berber

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19715

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

Een maand op reis door India

02 November 2011 - 01 Maart 2012

India!!

Landen bezocht: