Ashram Amma - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu Ashram Amma - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Berber Holwerda - WaarBenJij.nu

Ashram Amma

Door: Berber

Blijf op de hoogte en volg Berber

23 Februari 2019 | Nederland, Utrecht

Daar waren we dan... of we... ik :-)
Poe dat alleen reizen is wel even wennen zeg. Werd netjes door de chauffeur in de ashramochtend afgezet. Daar werd ik al snel aagesproken of ik net aankwam en waar ik me kon laten inchecken. Na inchecken kreeg ik linnengoed mee en de sleutel van de elfde verdieping. Na installeren ben ik de plek gaan onderzoeken. Ook al was ik er al gewrest, het was een beetje veranderd. Gemoderniseerd en sommige faciliteiten waren verhuisd. Alles heeft verschillende openingstijden, erg moeilijk om te onthouden. Je mag er geen foto's maken uit respecteert voor de plek en voor de anderen. Er wonen wel 3000 nonnen en monniken daar en de bezoekers logeren in de appartementen van degene die tijdelijk aan reizen zijn. Je betaald per nacht 2,50 'ongeveer inclusief drie simpele Indiase maaltijden. Wat ik niet zobij lekker vind dus ik kon bij een westers restaurantje eten. Na eten wat pas laat is voor ons Hollandse tussen 8-10 savonds was ik nog zo moe dus snel in slaap gevallen. Zelfs het vuurwerk rond 10'uur avonds was ik te moe om uit bed te gaan en te gaan kijken. Ik had de simpele drie kamer app. Voor mezelf! Super simpel zie foto's
Maar wat wil je voor die prijs.... was zo moe dus prima geslapen op twee matten. De volgende de morgen naar ontbijt gegaan en eigenlijk beetje alle plekken verkent en te kijken wat ik zou willen doen. Vond voor mezelf dat ik nog geen vrijwilligerswerk hoefde te doen. Dat is wel de bedoeling.. alles draait op vrijwilligers. Niemand word betaald.
Ondanks dat ik ongeveer wist waar en hoe alles zat heb ik toch de ashram nieuwe gasten tour gedaan. Daarbij werd veel uitgelegd en dingen gewezen waar te vinden. Was een vrolijke man die als gids fungeerde en er al jaren woonde. Avonds zag ik een paar mensen uit die tour groep en maakte kennis. Was ook alleen zijn zat haha . Het bleken allen alleenstaanden reizigers te zijn. Nail uit Ierland, Maria uit Griekenland, Zane uit New Sealand. Jonge backpackers en onzettend humoristisch en ook wereldwijs. Af en toe sloten er anderen reizigers aan. We trokken samen op, de de. Yogales en vrijwilligerswerk daar Seva genoemd. Bestond uit oa was vouwen. En we aten en kletsen veel samen. Super gezellig en bij afscheid kwamen ze me uitzwaaien. Tijd vloog voorbij. Lijkt wel sneller te gaan allemaal hier.
Gisteren met de taxichauffeur naar Varkala gereden in bijna twee uur voor 26,- en had een kamer geboekt bij Eden garden daar was ik met Audrey mijn reisgenote 8 jaar geleden ook geweest. Kamer koste me 14,- zonder ontbijt. Ongelooflijk he. En warm water... haha mooie luxe kamer met groot bed.
De douche in de ashram was koud... maar met 35 graden is dat helemaal niet erg.

Next up Varkala

  • 23 Februari 2019 - 08:20

    Sytho:

    Weer een leuk stukje Ber! Wat een mooie prijsjes daar ;-) Ga je ook de foto's hier plaatsen?
    Liefs, Syth

  • 25 Februari 2019 - 03:48

    Audrey :

    Leuk jouw reis zo te volgen. Wat is het er snel gemoderniseerd en veranderd allemaal.
    Bijzonder om er weer terug te zijn. Geniet ervan

  • 05 Maart 2019 - 04:09

    Berber Holwerda:

    Sytho bij Varkala heb ik een paar foto's geplaatst. Het plaatsten kost een eeuwigheid dus dat geef ik maar op. En doe nu alles via mobiel en moet dan snelle wifi hebben. Het tikken is ook onhandiger dan op pc of laptop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Berber

Actief sinds 17 Okt. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 19717

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 08 Februari 2019

Een maand op reis door India

02 November 2011 - 01 Maart 2012

India!!

Landen bezocht: